Volgens rapporten lijkt het luxemerk LVMH - waarvan Louis Vuitton en Christian Dior deel uitmaken - een gespecialiseerd team te hebben georganiseerd om samen te werken met ConsenSys en Microsoft Azure om vóór deze zomer een ​​blockchain te lanceren om de echtheid van dure goederen te bewijzen.

Louis


Blockchain
Meer in het bijzonder werd de blockchain, AURA genaamd, ontwikkeld met behulp van een geautoriseerde versie van de Ethereum- blockchain Quorum, gericht op gegevensprivacy en is ontwikkeld door JPMorgan.

Louis Vuitton en Christian Dior maar meer merken zullen volgen
Het idee is om het project te lanceren met de eerste twee merken Louis Vuitton en Christian Dior , om vervolgens verder te gaan met de resterende 60 merken, waaronder Bulgari , Sephora , Fendi , Hublot , Marc Jacobs en Le Bon Marché.

Een anonieme bron vertelde aan CoinDesk:

Om te beginnen zal AURA het bewijs leveren van de echtheid van de luxeproducten en hun oorsprong traceren van grondstof tot aan het verkooppunt. In de volgende fase van het platform wordt aandacht besteed aan de bescherming van creatief intellectueel eigendom, exclusieve aanbiedingen en evenementen voor de klanten van elk merk.

De verwachting is dat de Blockchain in mei of juni zal worden worden gelanceerd.

Lees ook: Nieuwe Crypto Wallet-service brengt digitale valuta naar WhatsApp gebruikers