Brave browser en de BAT token

Blog geschreven door Dr.Green bewerking door Meester Bitcoin - 27 augutus 2018

Brave
 is zowel beschikbaar voor Windows, MacOS, Linux als mobiele platformen, is gebaseerd op Chromium. De interface van de browser blijkt alvast vrij van overtolligheden: 

Wat is Brave?

Internet als reclamemedium:
Eind jaren ’90 deed het internet zijn intrede als reclamemedium. Websites worden als bedrijfsvoorstelling gemaakt en er worden advertenties geplaatst op drukbezochte websites (webvertising). In de 21ste eeuw is reclame en visuele communicatie niet meer weg te denken. Reclame is ‘big business’ en hier wordt dan ook veel energie in gestoken, denk bijvoorbeeld maar aan al de bedrijfsattributen dergelijke kledij, auto’s, websites, advertenties, … hierover wordt veel nagedacht door reclamebureaus. Er wordt onderzoek verricht naar het koopgedrag van mensen, hierop gebaseerd worden doelgroepen samengesteld zodat er specifieke reclameboodschappen kunnen worden verstuurd. Reclame wordt alsmaar persoonlijker, directer en efficiënter.

Digitale reclame is verbroken. Het is een markt vol met tussenpersonen en fraudeurs die gebruikers, uitgevers en adverteerders pijn doen. De Basic Attention Token (BAT) is ontwikkeld om dit aan te pakken. BAT, een ERC20-token gebouwd op de top van Ethereum, zal het token van nut zijn in een nieuw, gedecentraliseerd, open source en efficiënt blockchain-gebaseerd digitaal advertentieplatform.

In het ecosysteem geven adverteerders BBT’s voor uitgevers op basis van de gemeten aandacht van gebruikers. Gebruikers ontvangen ook enkele BBT’s voor deelname. Ze kunnen ze teruggeven aan uitgevers of ze gebruiken op het platform. Dit transparante systeem houdt gebruikersgegevens privé en levert minder maar relevantere advertenties. Uitgevers ervaren minder fraude en verhogen hun percentage beloningen. En adverteerders krijgen betere rapportage en prestaties.

Het eerste deel van de oplossing, de Brave-browser, is al operationeel. Brave is een snelle, open source, op privacy gerichte browser die advertenties en trackers blokkeert en een grootboeksysteem bevat dat anoniem de aandacht van de gebruikers meet en de uitgevers nauwkeurig beloont.

browser

Basic Attention Token

Basic Attention Token (BAT) is een open-source, gedecentraliseerd advertentie-uitwisselingsplatform op basis van Ethereum, opgericht door Brendan Eich. Het platform is geïntegreerd in de Brave webbrowser.

Basic Attention hield op 31 mei 2017 een eerste muntaandoening voor zijn gelijknamige ERC-20 utility-token, waarmee ze in minder dan 30 seconden 35M USD inzamelde. BAT-token is ontworpen om de aandacht van gebruikers op het platform correct te waarderen en te prijzen.

De integratie van BBT omvat de implementatie van BAT-advertenties, een systeem dat advertenties koppelt en weergeeft aan gebruikers op basis van lokaal opgeslagen gegevens. Advertentietargeting wordt geheel op het apparaat uitgevoerd, waardoor er geen tracking door derden meer nodig is.

brave

Basic Attention Token’s werd ontworpen om de aandacht van de mens te verdienen met een businessmodel om betaald te worden voor te surfen, BAT-tokens dienen als de rekeneenheid binnen het platform.
Adverteerders kopen advertentieruimte en gebruikersaandacht op het platform met BAT-tokens;
Uitgevers ontvangen gebruikersbijdragen en advertentie-inkomsten in de vorm van BAT-tokens;
Gebruikers worden betaald in BAT voor het bekijken van BAT-advertenties.
Als cryptocurrency kunnen tokens worden gebruikt om beloningen en services in te wisselen bij deelnemende verkopers in het BAT-ecosysteem, of worden teruggetrokken van het platform en ingewisseld op een exchange voor andere valuta.

De gelimiteerde hoeveelheid tokens (1.500.000.000 BAT) werd gegenereerd tijdens het eerste muntenaanbod van de token op 31 mei 2017. Een derde van het totaal werd aanvankelijk bewaard door het BAT-team als onderdeel van ontwikkelaars- en gebruikersgroeipools, waarvan dit laatste wordt gebruikt om de acceptatie van het platform te bevorderen.

Uitgaven van gebruikersgroeivoorraden:
Begin december 2017 heeft het ontwikkelingsteam de eerste ronde van de subsidies voor gebruikersgroeipools uitbetaald. Een totaal van 300.000 BAT werd gedistribueerd aan nieuwe gebruikers van het Brave Payments-programma van de Brave-webbrowser op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt.

Midden januari 2018 gaf het team voor $ 1 miljoen (USD) aan BAT-tokens aan gebruikers in een promotionele weggeefactie. 
Midden februari 2018 lanceerde het bedrijf een verwijzingsprogramma van 1 miljoen (USD), waarbij uitgevers die erin slaagden om nieuwe gebruikers naar de Brave-browser te halen die minstens dertig dagen actief waren, zouden worden beloond met $ 5 USD aan BAT-tokens per gebruiker . 
Op 1 maart 2018 breidde het bedrijf Brave Payments-ondersteuning uit voor streamers op het Twitch.tv-platform en verhoogden tegelijkertijd verwijzingsprogramma-beurzen met $ 1 miljoen (USD) aan BAT.

BAT


Praat mee!